Jdi na obsah Jdi na menu
 


ČELDA 5.g - 2.0GTI z mrtvých vstání -projekt-KONEC

      Tak a je to tu zas po všelijakých jiných akcích a jiných čeldách mám od 4.8.09 opět gti 5.gen Celicu, koupil jsem ji 350 km od domova, od mého impéria Celic, kde stála odstavená v Garáži, majitel už na ni nemel náladu a financ.
      Nuže sem se jí ujal nečekané já :D. Na čeldě je miliarda a miliarda miliard oprav ale bude fit jako rybička, postupně se zde rozepíšu co vše se sní konalo a jak to probíhalo, třeba to může i někomu pomoci při nějaké opravě na čeldě kterou má sám doma.

       Tak-tedy čím to začalo?? No, při koupi jsem zjistil že se jaksi nechtějí zavírat světla, což je u celicy nešťastné protože to patří k její image, právě ty mrkačky.
       Pídil jsem se po závadě a zjistil že levé přední je podložené jakousi silonovou kostkou a pravé drží tak že je totál zahnilý motorek, schodil jsem nárazník, skoukl jak moc auto bylo bourané (naštěstí nic hrozného) a začal sem rozebírat světla, minulý majitel mi totiž řekl že se mu jen při nehodě někde ztratily proudy. Ještě aby ne, je to klasická nemoc 5.generace oproti 4.generaci celicy, protože 5.gen má hranatou malinkou zásuvku z motorku do kabeláže která většinou vevnitř přeoxiduje a rozpadne se pak stačí otřes nebo něco a už to nefachá, jelikož elektrika je u 4a 5.g podobná tak jsem se rozhodl vyzkoušet motorky - oba K.O naštěstí jsem celicofil a mám mraky dílů takže jsem přišel s nápadem instalace 4.gen motorků, což něko tvrdí že to nejde ale jde to a velmi v pohodě, přišlo tedy předělání držáku (plech nesoucí světlo a motorek přidělaný k čelu) z 3 dírového na 2 dírový, jedna díra pasuje a jedna se musí převrtat a hle 4.ge motorek už je na svém místě (motorky jsou krom zásuvky a úchytů totožné u 4a 5 gen) pak přišlo přeletování kabeláže kde samozřejmě šly i 4.gen zásuvky pak se propojily tyčkamy se světly na držáku se seštelovala výška dle potřeby (oválné otvory, posun nahoru a dolů) pak se dotáhly matky M6 a po sletování jsem zjistil že světla fungují ale ovšem když rozsvítím tak se zavřou a když zhasnu tak otevřou. Bylo to tím,že u 4.g sou motory nahoře a mají proto o 180° potočené raménko, které jsem pootočil dle potřeby a světla chodí jak mají, už jen doštelovat a je to ok(něco je i nafoceno, viz foto ad1a až ad9a) jinak samozřejmě když bylo vše rozmašlené tak celý čumák dostal antikorozní ochranu takže mam hotovo a nemám obavy z koroze.

        Pokračování oprav - oprava brzd,oprava - výměna nádrže, demontáž interiéru, antikorozní ochrana.
        Jelikož po koupi nejen že nesvítila světla,ale také auto přestalo brzdit a pos detailním prohlédnutí spodku jsem zjistil tuny koroze a letitého zanedbání pustil jsem se se strýcem do toho ( je to ten fousatý pán oběvující se na fotkých :D) auta ho baví a tak mi často pomáhá)
        Opět jsem se pídil z jakého to zázračného důvodu čelda odmítá šlajfovat, nikde jsem nic nenašel a už jsem měl strach že budem repasovat hlavní brzdový válec - nedej bože . Naštěstí tomu tak nebylo a jako u první čeldy jsem řešil opravu ABS ale co hlavně nalezl  jsem za LZ kolem záťežák ( je to omezovač brzdné síly - když jde auto při brždění na předek, zadek se odlehčuje a tahá za ventil zátěžáku a ten omezuje tlak brzdové kapaliny na zadní nápravu tudíž krom abs zabezpečuje aby kola nešla smykem - zjednodušeno)
          Jenže vzhledem k zmiňované korozi jsem našel závadu onoho nebrždění - brzdové trubky v ohybech u zátěžáku naprosto shnilé a orosené brzdovkou(tudíž ztrácený brzdovky a zavzdušňování brzdové soustavy) Muselo tedy padnout rozhodnutí co sakra stím. A padlo zátěžák byl vlastně jeden shnilý kus rezu a tak letěl do popelnice rozhodl jsem se ho vyřadit a udělat to klasicky jako u jiných čeld kde ten krám nebyl není a nebdue a je jim dobře. ovšem co s trubkama?? tahat nové - fuj nechutná práce. Demontovali jsme tedy výfuk, nádrž zahodily shnilé trubky a z přívodních trubek zátěžáku L a R trubky jsem udělal pomocí sady na trubky na míru a nových holendrů trubky přímo k brzdovým hadicím zadních brzd, Práce to nebyla příjemná a tak to to zní jednoduše ale pár hodin to zabralo aby to za něco stálo, L trubka se nastavila trubkou z š120 páč má stejné holendry a stejn sedýlko, nikoli kuželku (zakončení brzdové trubičky dosedající a těsnící buď ve brzdovém válečku nebo hadici nebo kdekoli jinde kam brzdové trubky vedou) potom jsem dále rozebíral brzdy a zjistil že na LZ brzdiči je k.o gumička na pístu a i ten pístek není zas tak hitparáda, volba jasná opět jsem šáhl po brzdiči ze 4.gen který je shodný a vyměnil jsem ho)pak jsem rozhýbal všechny vodící čepy a pístky na zbylých brzdách odrezil a rozhýbal destičky, dále přišlo odvzdušnění brzdové soustavy(odvzdušňovací šroubky naštěstí u celic většinou jdou povolit). Problém byl také v ruční brzdě, která díky novám paknám drhla a hřál se bubnokotouč a kolo a ložistko ato je velmi špatné, proto sem si řekl co stím a nakonec strýc přišel s nápadem zkrácení samostavu asi o 2mm což nemá vliv na jeho funkci ale rázem se čelisti v poho do bubnokotouče vejdou a nic neškrtá supr brzdí a chodí jak má a čelda se stala brzdící čeldou.
          No nádrž byla venku a taky řádně ohnila a tak sem začal odrezovat a přišel jsem že má holka malilinkou dirku, ovšem ve forotě jsem měl jinou krásnou nádrž od kamaráda z toyotaklubu a tu jsem ošetřil a šla tam (opět vše zní jednoduše arachle ale není to tak )samozřejmě než tam žla tak místo kde je nádrž a místa přilehlá se díky zlepšenému přístupu díky absenci nádrže také ošetřila.Z části byla ošteřena i zadnáí náprava kuli demontáži tlumiče (PZ)  protože byl ohlodaný šroub držící brzdič a nedalo se na něj jinak dostat, takže se ošetřil tlumič i podběh který je naštěstí v supr stavu a začalo se skládat.
          U výfuku jsem vysekl nové těsnění ke katu a nasadil výfuk. Dále ale stále svítilo abs - bodejď by ne když chybělo pz čidlo abs. Celicy jsou ale kompatibylní a tak jsem použil pz čidlo z celicy 6.g které mělo jen jinou zásuvku v interiéru a tak jsem ji prostě přeletoval z 5.g na 6.g a ušetřil si asi 5500Kč co nové čidlo stojí a vyšlo mě to jen asi na 2500- 3000 tis co se čidla prodáváají jetá. (ostatní ceny použitých jetých dílů doplním pro představu investic když se pustíte do takovýchto oprav) ovšem pokud si to nejste schopni udělat sami a nemáte přísun nových dílů tak si takové auto nepořizujte protože by vás sežralo, mě naštěstí ne.
         No a za odměnu následovala instalace sportovního volantu, protože ten v celice nesmí chybět. (dokumentace ad1b - ad9b)


co se stalo stalo se ujal se jí hodný nový majitel tudíš z mé strany a garáže konec projektu

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

dotázek

(Tonda, 5. 12. 2011 9:01)

Ahoj
Co to je za modrou barvy s kterou to natíráš?

Re: dotázek

(martinmatess, 25. 1. 2012 16:26)

jedná se o asi 20 let starou barvu která se používala v továrnách na podlahy a konstrukce které vyžadovaly odolnost proti louhu y jiným chemikáliím jako kyseliny a podobný radosti... když se udělá kvalitní odrezení nenetrátorem a potom se to natře tímhle tak se to min 2 roky nemusí řešit... ikdyž jde o podvozek... jediná nevýhoda je že na slunci barva bez nánesení laku časem ztratí barvu,.... zesvětlá a zmatní, jinak je skvělá